måndag 31 oktober 2011

Halloween


HALLOWEEN...



Vi har en stor skräckinjagande pumpa, på trappen framför huset, eller kanske inte så stor...
lite mindre än en handboll...men klart större än en tennisboll i alla fall.

Halloween är inte jättestort i småland, faktiskt mindre än vanligt i år, det finns lite häftiga servetter, och en del utklädingskläder, men inte mycket annat. Inte ens halloweengodis hittade jag när jag skulle dekorera cupkakorna i helgen, men gott i alla fall. En del pumpor ser man när man kör i alla fall, men njae min pumpa är väl ganska svår att se från vägen, för liten helt klar.

Jag satte jättepumpor, och såg framför mig att jag skulle frakta gigantiska pumpor i skottkärra, kanske tillochmed vinna tävlingar med mina pumpor...
Det blev jättelånga revor, och små, små tennisbollsstora pumpor, denna handbollstora, var den största :-)
Har insett att jag till nästa år ska vattna järnet, och hälla på massor med näring, men då, då kommer jag att frakta pumpor i skottkärra, helt klart.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Tack för besöket på min blogg. Kul titel på bloggen, min man kan INTE laga mat, haha! Hälsningar från ett regnigt och skitigt Beijing!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Tack för hälsning, låter exotiskt med Beijing :) Jo mannen min kan laga mat, men hans förslag på kvällsmat idag var pizza, oxå ok :) Hej Helena i Småland

    SvaraRadera