söndag 23 oktober 2011

Söndag med morötter

En härlig dag då vi fått massor gjort ute, skönt.
Trädgårdsmöbler flyttades in i ladan, massa grävning i landen och flera askar nersågade. Vi har ett gigantiskt askträd, som ger oss askar över hela gården, fint men många många träd är det :-)
Fixat det sista i kära växthuset, bara några månader (ca sex) tills man kan dra igång igen, längtar redan

Till lunch åt vi buffé, även kallat rester...

Söndagkväll med sirapslimpa.
Limpa till kvällsfika
Västerbottenost
Efter mina år i Norrland, är jag väldigt förtjust i Västerbottenost, världens kanske godaste ost.
De andra åt även makrill på sina mackor, men jag höll fast vid Västerbotten :-)

En av våra fina grannar kom över med Morötter...


Massor med morötter
 Åh så bra, vi tog upp de sista tre morötterna i eget land idag, så detta kommer bra.
Mannen pratar om att laga gryta i veckan, det Gillas.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Verkar som om att alla har flyttat in sina trädgårdsmöbler den här helgen...utom vi då som inte har någonstans att ställa dem...
    Kul att du hittade till mig fär då hittade ju jag dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja nu är möblerna tillbakaställda och nästa helg ställer vi tillbaka klockan. Men oj jag längtar redan efter ljusare tider, mörkt i morse i Småland Kram H

    SvaraRadera
  3. Härligt att känna att man fått fixat så mycket, då är man nöjd med dagen:)
    Västerbottenost, absolut!

    SvaraRadera
  4. Absolut Västerbotten. Allra godast är det med knäckebröd och ett glas mjölk, men jo jag gillar Västerbotten på alla vis :-)

    SvaraRadera