fredag 14 oktober 2011

Restaurangtips

Har ett helt fantastiskt restaurangtips...
Restaurang Bastard i Malmö. Mycket nära Lilla Torg, ja Stora Torg med.
Fantastiskt god mat.
Vi var där i somras, en underbar kväll, med hela familjen.
Maten var god, ovanlig och inget jag hade kunnat tänka ut själv, jag förstod knappt vad som stod på menyn. Hela restaurangen var en upplevelse, med inredningen, borden, servetterna och den mysiga känslan. Hade lika gärna kunnat vara i Paris som i NY. Jag vill tillbaka till denna restaurang snart.

Jag dricker vin, ibland, då oftast rött vin. På Bastard rekomenderade de oss ett helt fantastiskt gott vin, som passade perfekt till maten. Det goda vinet, hittade jag som beställningsvara på systemet, och idag hämtade jag ut det...

Jo det passade perfekt till Tacos med, kanske det godaste vin jag druckit alla kategorier,
så mitt tips idag är... Mas Las Cabes
2007 Domaine Gardiés "Mas las Cabes" Côtes du Roussillon

4 kommentarer:

  1. Måste testas. Både vinet och restaurangen. Blir nog vinet först.

    Carina

    SvaraRadera
  2. Ja superdupertips både vin o restaurang, klart rekomendabert :-)

    SvaraRadera
  3. Bastard har vi snackat om att prova länge nu, får ta och ta tag i det känns det som! Vinet ska vi genast kolla upp, tack för tipset:)

    SvaraRadera
  4. Det var en så häftig restaurang. Med så mycket må bra känsla, och vinet, det var en riktig höjdare, hoppas ni gillar det/H

    SvaraRadera