fredag 28 oktober 2011

28 Oktober

Idag var det födelsedag igen. Min Dag, kul att fylla år och gott...
Prinsesstårta...på längden

Lite bilder med makroobjektivet...på mina blommor

Mårbacka



Underbar färg, köpt på torget i våras




Blad från Dr Westerlund

Single New life

När jag var liten, satt jag i mormors kök och tittade på en konstig blomma som hette "Kristi Kors Blomma", jag var alldeles fascinerad av de stora knopparna, och de overkliga blommorna. Mormor var ganska glad i sin ovanliga blomma med.
Jag har en egen sån blomma nu, har haft den i flera år, sommartid trivs den ute, vintertid vilar den som en pelargon, men i år hade den knoppar nu...

Stor knopp

Den stora knoppen hade slagit ut senare under dagen

Som slagit ut

 När jag tågluffade runt Europa, för tjugo år sen, gick vi vid ett tillfälle förbi en häck i en trädgård i Södra Frankrike, i Graz, och jag studsade till, hela häcken var av denna fantastiska blomma, helt fantastiskt, jag skrev vykort hem till mormor :-)
Jag kan fortfarande fascineras av det nästan overkliga utseendet på blommorna


Så cool
 

Ja skruvarna oxå coola
 Så var det afton och födelsedagen snart över för denna gång, och primtal fyllde man i år, även det ganska coolt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar