tisdag 1 november 2011

Vårt kök...finns inte

Vårt kök är under ombyggnad, eller just nu finns det inte alls, det händer mycket varje dag, men idag hade vi ingen spis, så Mannen ringde mig på jobbet och berättade vad vi skulle ha till kvällsmat.

Du ska hämta Pizza när du kör hem sa han ... och det, det är också så Gott :)

Min favorit
Vi är ganska konservativa, alla i familjen väljer som oftast samma sorts pizza som sist.
Jag äter alltid Quattro, men utan musslor och med färska tomater i stället
Mannen vill oftast ha en special med kapris på. Idag hade en av familjemedlemmarna, våran Mellan, valt en ny sort en inbakad Calzone, och familjen + kvällens gäst har funderat varför inbakad pizza heter så, antagligen något Italienskt, kanske italienska namnet Karlsson eller kanske inte eller ja ingen förklaring kom vi fram till.

Det är höstigt ute, och då är det mysigt att fixa inne.
Man kan virka ett fodral till en vanlig IKEA pall, så enkelt:

ovanifrån
pall från sidan
Såg en bild i en tidning, och så enkelt att göra.
Virka basen Mormorsruta, men sluta inte efter tre varv, utan bygg på. När det virkade är lagom stort, virka till en snävare spets som man viker om kanten och avsluta sen med en liten spetskant.
Blev jättefint att piffa till den vitmålade pallen med :)

5 kommentarer:

  1. tack för kommentaren om min pläd! jodå, den är säkert riktigt varm, men än så länge har jag lyckligtvis inte behövt använda den. jag älskar vår varma höst!
    vad fint det blev med en stor mormorsruta på pallen!

    SvaraRadera
  2. Hej riktigt ljum skön höst här också, det gillas :) Mormorsrutan på pallen, var enkel och ändå snitsig kul Ha det fint Hej H

    SvaraRadera
  3. Då vi var i Ljungby i somras år vi pizza som var så gudagod!! Det var på samma ställe som KNUGEN hade varit på, minns inte namnet. Supergoda pizzor!
    Vet du att pizzorna i USA inte alls är lika goda som de i sverige...
    MUMS!
    Ha det så finti mitt kära Småland!!!

    SvaraRadera
  4. Ah har kungen käkat i Ljungby, coolt, jag får forska lite vilken pizzeria.
    Vi handlade i vår närpizzeria, på landet, bara en mil enkel resa dit :) Gott.
    Aha amerikanska slår inte svenska, jag åt pizza en gång i Venedig, vrålhungrig var jag, och aldrig före eller efter har jag ätit så god pizza, kanske hungrig, kanske italienska pizzor bäst vet inte :)
    Må väl i Amerika Hej H

    SvaraRadera
  5. Det var länge sen vi åt pizza, men vi har också våra favoriter. Min man äter alltid Quattro, precis som du (men med extra musslor!) och jag vill ha pizza med tonfisk.

    SvaraRadera