söndag 6 november 2011

Funderingar efter reshelg...

Hemma igen efter en trevlig helg. Har träffat släkten och myst. Tack för senast :)

Inget går upp mot en kopp gott te i höstrusket.

Gott te, mysigt. Andra gillade denna portion med blodpudding, från slaktaren bättre:

Riktig blodpudding

Min favoritkusin, Kusin Vitamin, dök upp med de sina, och vi hade en trevlig eftermiddag, åh vad kul. Fick detta goda vita vin av henne... som vi delade i går afton.

Gott vitt vin

Skön dag ute idag, innan tåget gick söderut, några foton blev det.

sista blommorna...
 Stor reshelg, helt fullt med folk på tåg och stationer, lite stressigt, men vi hann vårt byte, 8 minuter mellan tågen, inga problem :)
Björklöven...
I morgon hoppas vi att golv eller kakel kommer på plats, känns fortfarande ganska uppgivet, och jag undrar om det verkligen kommer att hända någonting.
Livet utan kök, är inte kul, Mannen funderar på all mat han skulle vilja laga, och jag som är mer bakintresserad, kommer på massor med bröd o kakor jag så gärna skulle vilja baka nu...

5 kommentarer:

  1. Blodpuddingen kan ni behålla ;-)
    men vinet ser ju så gott ut!
    Härlig helg ni hade, förstår att den var uppiggande på alla plan!
    OCH heja köket! Fattar om ni börjar bli less!
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ser ut som en mysig måltid!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej
    Annika: Vinet var topp, men blodpuddingen vet jag inte mer om än att de åt den med god aptit. Det var jag som drack te o macka då :-)

    Anna: Mysig måltid, vår Mellan la upp fint o ville att jag skulle fota hans tallrik :-) .

    Må väl H

    SvaraRadera