fredag 11 november 2011

Äppel Päppel Pirum Parum...



Hur ser ett vackert Äpple ut?
Är alla äpplen vackra...även de med lite skavanker, de som inte är så jämna o fina?

Mannen har plockat Äpplen och lagt under tak i stora lådor, det är höst och det är Härligt...en slags rikedom.
När jag kom hem häromkvällen, sa Mannen att han hade några Äpplen som var fotovackra...
Jag erkänner jag trodde det var några av de Stora Vackra Symmetriska Jämna Jätteäpplena, som jag vet ligger i lådorna, han menade.

Han hämtade in sina Fotomodellsäpplen...och det var inte riktigt de Äpplen som jag trodde att han skulle komma med.


Vackra, Ja kanske.
Fascinerande, Helt Klart!












   



9 kommentarer:

  1. For et herlig innlegg. Ja, jeg ville nok også trodd at det var de med feilfritt ytre han hadde kommet med. Takk for koselig kommentar inne hos meg. Leser til eksamen om dagene, så det er lite oppdateringer et par uker fremover. Ha en riktig så fin helg! :-) Klem fra Eva

    SvaraRadera
  2. Tack för hälsning, ja oväntade äpplen :) Trevlig helg o Lycka till med läsningen Hej Helena

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara äpplen, helt klart höstens rikedom - är det från egna träd? Magnus från "Under vårt tak"

    SvaraRadera
  4. Det är så underbart med äpplen, så kul att fotografera, utmanande att få fram hur häftiga de ser ut.
    Vi bor på landet o har en stor trädgård med många frukträd. Äpplena håller sig ganska länge ute under tak i fruktlådor...supergott
    Må Väl Helena

    SvaraRadera
  5. Så härligt det kan bli när naturen får vara konstnär!

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder! Just så ska äpplen se ut och smaka. Tack för en underbar eftermiddag på Huseby! Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Hej

    Mårtensson: Verkligen härligt vad naturen kan göra, hur oformat,format vackert det blir på oväntat sätt, Må väl /H

    Anna: Tack själv för himla trevlig eftermiddag, alltid så kul att surra, skratta och se Huseby, nästa år igen eller hur...det är ju en mycket trevlig tradition :-) Må Väl H

    SvaraRadera
  8. Coolt! Jag gillar verkligen studien i äppelbilder, det är typiskt sånt jag hade kunnat fota och sen velat förstora och hänga på väggen :)

    SvaraRadera