tisdag 29 november 2011

Raggsockor och annat...



Tänkte att jag skulle fotografera maten i dag, men var alldeles för hungrig, och glömde bort det.
Mannen hade lagat en mycket god kycklingrätt. som väntade när jag kom hem vid fem.
Maträtten bestod av kyckling, broccolli, purjolök  vatten olja och hotcurry, kryddor som inhandlades i Göteborg i helgen, i en riktigt mysig kryddaffär, kul när man hittar sånna ställen.


Själv köpte jag lakritspulver, får se vad som kan tillagas av det...återkommer.

Efterrätt var jordgubbskräm, nytillagad på vedspisen, oj så gott. Mannen frös ner hela jordgubbar i plastpåsar, jordgubbarna kan nu plockas upp och bli, kräm, o sylt.
Matlådor är toppen, så en bild på maten kan komma i alla fall...


Jag börjar förstå vad en av mina bästa vänner menar när han refererar till något jag skrivit på denna blogg... han säger att han såg det på "Matkanalen" haha


Jag gillar att sticka raggsockor. Har emellanåt en släng, när jag stickar massor med sockor, och sen tröttnar jag och det blir något annat projekt. Har nu i November stickat ett par raggisar, och andra paret är snart klart :) Mindes det som lite trixigt att få till hälen, så jag letade lite på nätet och utgick från ett mönster jag hittade, ändrade lite, men bra förklaring till trixiga hälen.


4 kommentarer:

  1. Lakritspulver har vi läst om nu på flera ställen, blir lite sugna på att kolla upp och köpa till oss själva. Ser fram mot att få se vad du ska göra med ditt!

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för kommentaren i min blogg. Alltid roligt att få kommentarer :)
    Vem kan denna lilla person vara?
    //Janina

    SvaraRadera
  3. Tack för hälsningar
    Mårtensson: Snart är köket klart, vi väntar på fläkten, sen ska jag attackera julbaket, men även lakritspulverkakor, funderar på en god jag hittade hos Stök i kök, återkommer med bilder, Trevlig helg Hej H
    Janina: Tack för hälsning, Liten, som du känner mycket väl, pratade om att du tillochmed gjort en Yoda tårta, jag letade upp dig, så kul Tack för igår förresten...Hej H

    SvaraRadera
  4. Ahaaa.. Nu kopplade det :) tack själva! Trevlig helg! Hälsa!

    SvaraRadera