fredag 4 november 2011

Kök?

Köksrenoveringen har avstannat...
För tre veckor sen var det otroligt viktigt att vi valde kakel enligt kakelaffären, det fanns så lite kvar att välja på. Denna kakelaffär har väldigt litet utbud, och oftast större kunder..vi vill ha 5 kvm till ett litet kök...
I onsdags upptäckte kakelaffären att kaklet inte hade kommit till dem, oj det är visst restnoterat sen två veckor.
Jag fick i ilfart åka ner på eftermiddagen vid fem och säga om jag tyckte att ett annat kakel var ok, det liknade nog det första lite. Jag sa OK, vi har inget kök...
Kommer det till fredag alldeles säkert frågade jag
Ja det kommer i morgon kväll från Göteborg, men det kommer...
Kan du lova? frågade jag
Ja det kan jag, sa den unga personen, men den mänskliga faktorn finns ju alltid sa hon sen
Chefen kunde jag inte tala med, han var upptagen av en annan, (antagligen större) kund.

Nu har den mänskliga faktorn kommit igen...
Två av tre lådor var korrekta, den tredje var felbeställd.
Skicka en ny låda sa vi, nej detta kakel finns inte i Sverige mer var svaret...
Vad gör vi nu?

3 kommentarer:

  1. Nej, vad träligt, köket som är en så viktig del att ha någorlunda fungerande hemma =( Låter som att de skulle behöva ha lite mer koll i den där kakelaffären! Hoppas det löser sig för er snart <3

    SvaraRadera
  2. Nä vad dåligt!
    Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera
  3. Hej Tack för hälsningar
    Kände mig uppgiven när jag skrev inlägg, men håller med Alexandra de skulle behöva mer koll, sant Anneli, det är dåligt, men nu tror vi att det löser sig, och att de kan sätta kakel måndag. Hoppas att mänskliga faktorn inte krånglar mer. Må väl Helena

    SvaraRadera