söndag 13 november 2011

Fars Dag

På Fars dag får Far själv välja vad han vill göra, tyckte Mannen.
Och är det Älgjakt på Fars dag, väljer Far att jaga Älg, sa Mannen.

Jaha...Älgjakt blev det idag...Klart han ska ut o jaga Älg.
Idag hade Mannen tänkt fälla en tolvtaggare, tyvärr inte...Men nästa gång kanske :-)

Mackepack på gång...
Mannen satt och tillverkade Mackepackmackor, Ålamackan var den mest efterlängtade till lunchen kan jag tänka.
När det är Älgjakt eller annan utflyckt, gör Mannen alltid små paket med smörgåspapper åt sig eller oss, det är mysigt. Många tycker det ser häftigt ut, när man tar fram ett litet paket och vecklar upp, lite gammaldags kanske att inte komma med plastpåse.

Klart för jakt
Ja då kanske man kan tänka att jag skulle ha fixat en söndagsstek, åt Far när han kom hem...
Far ville ha Pizza, ja köket är ju bara halvklart ännu, så Ja Pizza fick det bli.
Hämtade Pizza i vår närmaste Pizzeria, här på landet...bara en mil enkel resa, men åh vad gott.

Fars Dag var en lugn dag...och ledsen är jag att det är ett så långt land vi bor i, önskar jag kunde vara hos min Far idag, fick prata i telefon i alla fall, och vi sågs nyss och snart ses vi igen...men hade gärna suttit i deras kök även denna söndag och surrat och umgåtts.
Så alla Fäder önskas en riktigt Bra Fars Dag!

2 kommentarer:

  1. Älgjakt på Fars dag minsann!
    Ja, men varför inte?
    Goda mackor, mmm....
    Fortsätt att ha det så gott i Smålandet!!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jo Älgjakt blev det men skönt för pappor att komma ut, Mannen gillar verkligen att vara i naturen och umgås med Älgjaktlaget, skön Fars dag för honom :-)

    SvaraRadera