onsdag 9 november 2011

Mannens kökslängtan...

Igår var kakelmannen här, och idag var golvläggarmannen här...
I morgon kommer snickare och rörmokare...det går fort framåt, så skönt :)

Mannen har längtat efter att laga mat, väldigt mycket
Idag när jag kom hem från jobbet, hade han smugit in spisen i köket, och kopplat in strömmen.
Lite provisoriskt men tror inte han hade klarat sig länge till utan tillgång till sitt kök.

fortfarande byggarbetsplats....men det funkar

Mannen lagade Lax i ugn, med potatis o skirat smör, åååh så gott.

Alla var hemma, alla åt, myste o skrattade.
Härlig kväll men trött familj



5 kommentarer:

  1. Så skönt att rullar på och börjar komma på plats. Svårt att håla sig ifrån spisen, vi förstår:)

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt inkik till mej! Så roligt med nya besökare!
    Tänk att du har en man som ÄLSKAR att laga mat hemma! Jag önskar att min gubbe kunde... men han KAN inte! Hans hjärna är felprogrammerad, allt som rymmer KÖK hos oss vanliga, fattas hos honom! Nu har han andra färdigheter som jag värderar högt så egentligen så gör det inget... bara ibland, suck!

    Du har en trevlig blogg som jag också gärna återkommer till!

    Ha det gott i höstmörkret och lycka till med renoveringen.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Hej
    Mårtenssons: Jo han tycker det är svårt att vara utan kök, men nu fixar det till sig, och skönt att äta hemlagad varm mat :)
    Eva-Mari: Jo vi har lite uppochnedvända världen hos oss, jag är inte lika hemma i köket, jag bakar och lagar lite mat, men Mannen är så bra på matlagning, kul.
    Må väl alla Hej H

    SvaraRadera
  4. Haha, när vi levde i renoveringskaos med ett mycket bristfälligt kök gav jag mig på att rensa krabbor för första gången i livet. Jag gjorde dessutom någon avancerad efterrätt. Gillar man att laga mat är det verkligen frustrerande att inte ha ett fungerande kök. Bra att det verkar flyta på med renoveringen...

    SvaraRadera
  5. Oj Krabba och krånglig efterrätt. Jo det tar verkligen på krafter att leva i renovering, frustrerande, man hittar inget heller, när köket är lite halvt nerpackat, i vanliga fall vet man ju precis var saker, typ potatiskalaren är, den är helt borta nu :) Må väl Helena

    SvaraRadera