måndag 16 april 2012

Plättar versus pannkakor...

Det är riktigt gott med pannkakor...tycker vissa i vår familj.
Mannen tycker det är sådär...så det faller oftast på min lott att göra pannkakor...och plättar.


I Plättlaggen...


Fat fullt av plättar...eller småplättar
Vi kallar dessa för plättar...
och inte som många Norrbottningar, kanske även andra Norrlänningar,
som säger Plättar om Stora Pannkakor
och kallar dessa små för Småplättar

...jag tror att det vi kallar för Tjockpannkaka, i långpannan, är Norrbottningarnas Pannkaka.

Men Heja Hälsning till min Pappa,  för hur jag än kämpar kan jag inte få mina pannkakor,
eller plättar som du säger,
så otroligt tunna, fina och goda som dina :-)

Mina plättar (eller småplättar) idag var goda,
och ganska tunna.

Så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar