fredag 20 april 2012

Långsam vår...

I morse när jag körde till jobbet kom det snöblandat regn, det är dags för vår nu...tycker jag i alla fall.
Har börjat plantera i små krukor, på blomsterverandan, men inte flyttat ut i växthuset ännu.
Vi bor ju långt ute på landet, och nu i veckan har det körts väldigt mycket med traktrorna på åkrarna, så jo jag tror att våren är på gång...
Snart i alla fall.
Jag vill ha vår och sen sommar, så att alla växter blommor och allt kommer igång...och Ja nu är det snart här igen
Varför jag längtar till sommaren, jo jag låter några bilder från trädgården tala själva
En gammal rosbuske, med fantastiskt vackra gula blommor
 Jag gillar gamla rosor, denna buskros, blommar tidigt, fantastiskt vacker, och massor med blommor.
Längre ner i trädgården vid stengärdsgården, står Finlands vita Ros, vi har haft den några år nu, så den har växt till sig från i förrfjol, när denna bild togs, men åh blir bara vackrare...och större med åren.
Nere i trädgården...bakom växthuset

Pion
 Vi har flera Pioner i trädgården, i flera färger, så vackert maffiga blommor.
Nedan några av våra akvilejor, så fina, har flera modeller, färger o höjder, vackra

Akvilejor
Rosenknoppspelargon

Teasing Georgia
Sista bilden på Mannens favortiros, vi var i Kristianopel för flera år sen,de har en fantastisk rosenträdgård där Rosengården, både trädgård att vandra i och man kan köpa blommor.
Mannen tvärstannade plötsligt vid en Ros, det var Rosen med stort R. Han vårdar sin Ros ömt, den ligger under en hög med granris vintertid, och får sen öm behandlig...
Men som Ni ser, den är otroligt Vacker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar