måndag 9 januari 2012

Godaste pastasåsen...

Idag var det jobbardag igen efter julledigheten, kul att träffa alla, och köra igång igen.
Jobbade ganska sent och när jag körde hem...började det snöa, låt det bli riktig vinter nu.
HEJA SNÖ!

Mannen hade lagat en helt underbart god pastarätt, som han serverade när jag kom hem.


Godaste Pastasåsen som stod på matbordet i kväll

Godaste Pastasåsen:
Purjolök delades och stektes i smör, så den blir mjuk och får fin färg
Tomatpure och chilisås tillsattes, rördes om i pannan
Häll i grädde och lite vatten
Låt puttra en timme.
Lägg i tärnad kalkonskinka.
Låt puttra kort tag.
Strö över lite provencalekrydda och

servera med spagetti
Superdupergott :)

Alla var eniga om att det var gott, Liten åt tre portioner...det säger en del :)
Mellan sprang ut efter middagen och snurrade i Snön

6 kommentarer:

  1. Låter jättemumsigt!
    Ska provas. Tack för tipset!
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
  2. Helt klart tiptoptips
    Må Väl
    Helena

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blev när jag läste att det var kalkonskinka i, det är ju inga problem att få tag i här! Det såg först ut som falukorv på bilden nämligen. Jag ska skriva ut receptet bums :)

    SvaraRadera
  4. Så gott med kalkonskinka. Jag har svårt för korvstroganoff, åt för ofta när jag just flyttat hemifrån, och bilden ser kanske lite så ut, men nej, det är så gott, smakar topp
    Må Väl H

    SvaraRadera
  5. Ska genast testa! Ser sa himla gott ut!

    Kram

    SvaraRadera