lördag 7 januari 2012

Filmtips...

Mannen fick en DVD film i julklapp av mig...
jag hade hört att den var bra, och den handlade om matlagning,
det visade sig att den även handlade om en blogg,
så dagens filmtips är Julie & Julia 



Mysfilm, ja riktig Må Bra film. Vi sjönk ner i soffan i afton när huset lugnat ner sig, jag började sticka men tog sen ett glas vin i stället, orkade inte räkna maskor o mysa film samtidigt :)
Filmen var alltså tip top

Även om vår diskussion  fortsätter...
Mannen vill ha våra köksredskap och saker hängande i köket,
jag vill ha allt i lådor, undanstoppat...

Julie och Julia hade sina grytor hängande framme...diskussionen fortsätter
och vi fortsätter använda smör i matlagningen precis som Julia Child :)

4 kommentarer:

  1. VISST är den alldeles UNDERBAR den filmen. Verkligen MÅ BRA!!! OCH man blir hungrig av den.
    Jag gjorde hennes beef bourgeonon efter att ha sett den. Himmel och pannkaka så gott. Perfekt vintermat. Ska snart göra om den igen!!
    MUMS!!!
    Ja, den filme tål att ses om igen!
    Hörde att smörförsäljningen ökade efter filmen.
    Ha det så bra!!

    SvaraRadera
  2. Så härligt när man hittar må bra filmer, vi får försöka oss på Beer bourgeonon, helt klart :) Smör hade Mannen i dagens middag, vi är inspirerade Må Väl Helena

    SvaraRadera
  3. Tjohej, det var just den filmen som jag tipsade om på väg hem i bilen i eftermiddags idag. Jag gick sedan och köpte kokboken efter filmen!
    Tyvärr har jag inte lagat ngt ännu ur den, men det kommer :)
    /kvasibror

    SvaraRadera
  4. Haha, klart kvasibror att ni också gillade filmen, vet du jag rotade i mina bokhyllor samma kväll vi sett filmen, tror att vi har en upplaga av kokboken...får se om vi kanske lagar något :) Vi får utbyta mat tips från kokboken. Ta hand om Er, Kramar Kvasisyster

    SvaraRadera