lördag 31 december 2011

Nyår 2012


Julklapp från mina snälla föräldrar. Favorittomten lyser upp vår gård i afton
 Nyår 2011 - 2012 skulle firas med våra Nära Grannar och Goda Vänner,
Men planer kan ändras fort...
Idag har Liten magsjuka...så vi stannar hemma,
Ingen mat planerad så Mannen trollar.
Våra snälla grannar ville komma ner med mat åt oss, men vi sa att vi fixar mat hemma här.

Mellan o jag har gått en långpromenad, var ute i fantastiskt vinterkallt väder med strålande sol.
Vi gick ner till sjön, där vi badade i somras, isen låg bitvis, så med lite tur kan vi snart åka skridskor.

Klockar 3 startade vi vår Nyårsmiddag.
Blomkålsoppa, passar Litens mage.
Nybakat bröd från vedspisen, supergott



Vi vet inte vad som kommer som nästa rätt...
Mannen vilar och funderar lite, vad det än blir så blir det nog supergott,
och vi är tillsammans o har mysigt med familjen.
Jag tror att jag vet vad efterrätten blir...har mina tankar på att inviga en av mina julklappar...
Återkommer med bilder :)

Nästa år hoppas vi att vi firar med Goda Vänner o  Grannarna igen,
men 2012 firas in med familjen.


GOTT NYTT ÅR 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar