onsdag 7 december 2011

Lax och ännu fler raggsockor

Det var ganska halkigt att köra bil idag, men det gick bra.
Man kommer in i vinterkörning, snart, men det är lite jobbigt när snön kommer första gången. Jag kör småvägar till jobbet, kan dessa vägar väl, väldigt väl, men det är bra krokigt och kurvigt ibland, och mörkret, det är som att köra i en svart sopsäck, snön är bra, lyser ju upp om än lite halkig.

Har en himla bra bok att lyssna på i bilen, Jan Guillous "Brobyggarna", så det gör inte jättemycket att det tar en stund extra. Jag är ingen fanatiker på Jan Guillous böcker, men denna är bra, gillar historien.

Mannen hade maten klar när jag kom hem, så gott. Till efterrätt fick vi jordgubbskräm, somrigt gott mitt i vintern :) Vi hjälptes sen åt att packa in älgkött, efter helgens älgjakt. Trevligt



Rökt Lax

En god laxmiddag.
Varmrökt lax, kokt potatis och ångkokt brysselkål.
Romsås...och lite extra rom för dem som ville ha det, jag altså.

Stickar raggsockor denna höst, det är kul.
Första raggsockan av denna modell snart klar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar