torsdag 16 februari 2012

Mysig tjejkväll...

När jag flyttade ut till byn, frågade några trevliga tjejer om jag ville vara med i deras tjejträff.
Det är över tio år sen, och vi träffas kanske en gång i månaden, så himla trevligt, äter lite, pratar o skrattar mycket...
I kväll var det min tur att ha tjejerna hemma hos mig, mysigt, blir ca en gång om året.

Erkände för dem att mannen lagat maten, jag hann inte :-)
En fantastiskt god rödbetsoppa, han hade hittat receptet på nätet, och lade i lite selleri, oj så gott.
Bakade ett bröd till, med potatismjöl o glutenmjöl, och hade chevre ost till.
Vi petade i lite chevre ost o soppan, och creme fraiche med

Rödbetsoppa


Till efterätt hade jag bakat en chokladkladdkaka, med ganska mycket socker i.
Serverade med lite grädde och en klick lingonsylt, bryter gott till chokladkladdkaka.


Så mår gott och är alltid i gott mod när man träffat goa tjejerna i tjejträffen :-)

2 kommentarer:

  1. Tack för trevligt sällskap och god mat! Rödbetssoppa med chevre måste jag testa nån gång, likaså lingonsylt till söta chokladrätter, Mmm...
    Ha ett trevligt sportlov! Tyvärr regnade en del snö bort igår, men nu snöar det igen!
    Hälsn
    a-m c

    SvaraRadera
  2. Tack, kul afton :-). Trevligt lov själv, jo trist med regnandet men vintern kommer nog nån vända till...men sen snart kan vi ut o greja i våra trädgårdar, kul. Må väl Kram H

    SvaraRadera