fredag 18 maj 2012

I honung...o Hallon


Majskyckling
Fin Majskyckling

Fräste vitlök och persilja.
Penslade på den uppklippta kycklingen, som lagts i bitar på plåt.
Penslade med honung och soja.
In i ugn, 200 grader, ca 30 minuter, nästa gång hoppasr han över sojan...han tyckte det blev mörkt av den.

Serverades med ris


Annars har dagen varit en riktig utedag. Vi har grävt o grejat i trädgården.
Vi har en kort rad hallon vid växthuset...men Oj så kort.
Nu har vi utökat...och satt tre rader Hallonplantor till...på annat ställe i trädgården.

Jag sa att jag vill ha ett Hallonfall...det har alltid kallats Hallonfall, hallonplantor i grupp,
i alla fall har min far Norrlänningen, kallat det så...Mamma säger också Hallonfall.
Men absolut ingen förstår vad man menar med Hallonfall, Smålänningarna tittar lite undrande
på mig när jag säger att vi ska anlägga Hallonfall...
Hallonfallet. Är det namnet på en Gammal Maria Lang deckare?ser de ut att tänka...
(Nej inte någon av hennes)

Jag har skaffat några nya plantor, men även grävt upp Hallonplantor som kommit lite
snett i trädgården. Faktiskt väldigt dyrt med Hallonplantor, och olika kvalitet på de
man köper, fick tag på några väldigt fina plantor på en underbar handelsträdgård ute på landet, kul.

Så nu är det ett vattnande och fixande och grejande.
Hoppas att projekt Hallonfall ska bli ett lyckat ett...Åh vad gott med Hallon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar